konståkning

Idag var vi på skridskoskolan igen, tisdagens träning flyttades till idag.

Alma tycker det är riktigt roligt och bara på de lätträknade gångerna har det kommit massor av framsteg. Tror att hon totalt stott på ett par skridskor 14 gånger denna vintern och 4 gånger förra.

Idag hade hon en annan tränare, en av de tränare som tränar de "duktiga" singel och temåkarna i klubben.
Efter träningen pratade jag med henne lite om att Alma gärna vill åka. Jag fick ett lite roligt svar:-)
- hur mycket vill ni satsa? Hon kan börja åka i en grupp som heter 3b från och med nu och de har istider 4 gånger i veckan a 1,5h timme och markträning 2 dar i veckan a 1 timme. Vissa veckor när Suprise är borta blir det träning varje dag.

Är detta riktigt för en 7-8 åring?? går man in på olika konståknings sidor kan man läsa att i åldern 8-10 år krävs en istid mellan 5-12 timmar iveckan.Eliten åker mellan 25-35 timmar i veckan.


Alma skall börja i gruppen 3b- men skall bara vara med på ett par istider och kanske inte vara med på markträningen tills hon blir lite äldre.

Själv tycker jag att det är mycket roligt att vara i ishallen, mins så när jag själv var runt 12-15 när jag åkte:-)

Viktoria Helgesson
Bilden lånad från google.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0