Feber, snor och en sovande i spjälsängen

Lucas har fortfarande högfeber idag. Idag köpte farmor med sig febernedsättande i flytande form och i smälttande tablett men allt får han kräk varning på.

Felix börjar bli så snorig att han får svårt att äta sin välling.

Alma är den som är frisk och helt gallet nog knött ner sig i Felix spjälsäng och ligger nu där och sover.

Ja ja jag har en lite smått galen familj.

Läste just på Marias blogg att Elliot är Magsjuk. Vill önska KRYA PÅ DIG.
Det är inget kul med sjuka barn, hade man kunnat ta deras sjuka hade jag gjort det flera gånger om.

Det finns inget jobbigare än att se Lucas de här dagarna så varm/frysen och lite hjälplös och inte kan göra så mycket för att han ska må bättre. Man har fått tvinga i honom alvedon så han ska må lite bättre.

Idag har jag och Alma vart och handlat och lite läskigt var det när det läckte in vatten från taket på affären.
Man har ju läst om så många tak som rasat in av all snö.

På tal om snön så var ju jag och Alma ute i snön igår och lekte vi mätte även hur djup den var, vi mätte på en plats som var "orörd" ingen som skottat upp extra snö och ingen plats ditt det blåst massa extra snö.


Vi fick det till 69 - 70 cm.
Jag tycker på sätt och vis om snön men det kan väl vara bra med snö nu. Det hade räkt med 20cm.
Nu är inte äns vägarna plogade ordentlig och det var skit svårt att köra till affären idag. Det är det som är nackdelan att bo i utkanten av stan=LANDET...........

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha kan inte riktigt se framför mig hur Alma får plats i Felix spjälsäng... synd att du inte hade ett kort på det :)

Antagligen ligger väl snön kvar när jag kommer hem om 3 veckor med... snark! Krama sjuklingarna ifrån mig!

2010-02-23 @ 21:59:00
URL: http://malingoesabroad.wordpress.com
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0