En ny herre i mitt Hus

Det har kommit in en ny herre i mitt hus. En helt underbar sådan.

Han är så underbart snäll och gå mot barnen, det var det jag var lite orolig för.
Även Fredrik tycker att det e ok att ha han hemma. Fredrik var det största problemet eftersom han inte gillar hund på det sättet som jag.

Vi har honom tillsammans med uppfödaren och vi kommer lämna han där medans vi jobbar eller är ute på andra baluns. Ganska bra tycker jag, man kan ha hund trots att vi inte behöver känna att vi inte kan hitta på resor eller andra roligheter.

Jag har nu fått tillbax suget om att träna och tävla så jag har redan satt ett asstoort mål LYDNADSTÄVLING den 28/5.
Han har levt som "bara" kennelhund väldigt länge så det "ända" han kan är att gå lös och komma när man ropar. Jag har med andra ord 16veckor på mig att försöka träna honom så han kan starta då.

Vi får se om vi lyckas.

Lydnadsklass 1
Platsliggande
2min då föraren(jag) står 20 meter bort.

Tandvisning

Linförighet
Hunden ska gå fot i koppel under olika vinklar o i språng

Läggande
Man går med hunden i fotpossision man säger ligg till hunden och den ska då lägga sig medans jag går vidare.

Inkallning

Ställande
Samma sak som läggande fast hunden ska givetvis stå

Appotering
Hunden skall ta en trä apport i munen och hålla den 5 sek

Hopp över hinder

Helhet
Domaren bedömmer hur jag och hunden fungerar tillsammans

Kommentarer
Postat av: Kusin Håkan

Tjenna kusin och tack för senast.

Jag undrar bara? Dom komandon du utför på hunden nu.På dessa 16 veckor kan du inte ta det på Fredrik oxå hehe.Ha det gött och lycka till med vovven

2010-02-08 @ 14:27:51
URL: http://doggyblogg.se
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0