Lucia firandet

Igårdagen till ära hade jag tagit ledigt från jobbet för att kunna vara med på kidsens lucia firande.
Jag lämnade alma på skolan redan vid 7:20 för att hinna åka ner till dagis. Alma vart lite purken för att inte hon fick vara med, men skolan börjar 8:10 och jag tycker hon ska vara där då.
När vi kom till dagis var det snor halt alla bilar bara kanade och kande i backen ner till dagis. Jag stanade uppe på vägen, men självklart står Felix på näsan och slår i ögon globen ajaj, han e helt röd idag..

Lucia firandet började klockan 7:30 på Feix avdelning.

Felix var med i lucia tåget med mutan en napp och i frökens knä.

Efter Lucia firandet åkte jag och Felix och köpte blommor för iår var jag en av två mamor som vart ansvarig köpa in en julpresent till förknarna på Lucas avdelning.


Det blir en julblomma med ett presentkort.

Efter vi gjort blommorna vear det dax att städa och tvätta och sedan flänga ner till skolan att hämta Alma(hon har inte haft något luciafirande föräldrarna) Sedan hem igen för att fortsätta att tvätta.

Klockan 15:00 var det dax för Lucas lucia spel.

Lucas vart tomte i lucia tåget och han hade ett uppdrag där han skulle presentera en ny sång.
Efter lucia tåget var det dax för teater.....

Teatern var mössens julafton (ni vet den dära låten  - när nätterna blir långa o kölden sätter in tar mamma mus o sammlar hela barna skaran sin)
Barn och pedagoger har sytt mus hattar och gjort näsor.

Dom var så gulliga och jätte duktiga - helt underbara pedagoger.




Efter Lucas åkte vi hem för klockan 17:00 kom ett par kompisar till oss och vi lagade middag tillsammans.



Ha de


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0