Va e de me mig

Jag har kommit in i en period av idè torka. Just nu har jag slut på idèr vad man ska ha till middag. Idag blir det som sagt pyttipanna. Men varje dag e det ett fasansfullt tjohej va man ska käka. Det underlättar ju inte när man har en sådan kräsen man som inte äter fisk,grönsaker eller frukt.
Jätte lätt att laga mat hemma hos oss. Vi äter oftast samma mat vecka ut och vecka in,  Vi varierar kanske mellan 8-10 olika maträtter.

Sitter just nu och tittar i varenda kok bok jag har här hemma för att få lite inspiration. Hittade detta recept i en bok  som heter "Det bästa med kött"
Fredrik fick den när han gick i skolan tror jag. Detta ser jätte gott ut tycker jag, biff i wok e det.

Undra om jag ska prova att laga detta när jag kommit hem från BB, för just nu e det ingen idè att planera och köpa hem massa saker när man inte riktigt vet vad som kommer att hända de närmaste dagarna.

Jag har också fått ett märkligt sug efter Ärtsoppa som jag egentligen inte tycker e så vansinigt gott, detta får jag skylla på två saker.
1 Tittade på gamla bilder från Lenas blogg där hade hon bilder på ärtsoppa
2 tittade på Bollibompa igår tror ja de va och där pratade de om ärtsoppa.

Få se om jag nu kan köpa mig Ärtsoppa någon dag o prova om suget finnes kvar.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Vill du gå på min modevisning? Kolla in min blogg så får du veta mer!

2009-03-02 @ 20:07:18
URL: http://astrilie.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0