Dop förberedelser.

 Efter en trevlig midsommar och en natt med godsömn knallade jag upp strax efter 10 för att sätta igång med alla förberedelser inför morgondagens dop.

Jag ska baka kakor, tårtor och förbereda potatis salladen.

 De goda havre kakorna.

När kakorna var färdiga och jag höll på med tårtbottnarnahände det något.
 Spö regn med åska och blixrar, strömmen försvann i mellanåt.

När jag stod vid diskhon och skulle plocka upp äggskalen, slog blixten ned, jag fick en fruktansvärd stöt och har nu ett tryck över bröstet.
Det började även brinna i ett litethus (friggebod/skjul)Så att brandbilarna fick  komma.



Även polisen kom.

Det som hände var att blixen slog ner i ett träd mellan det lillahuset (förrådet) och ett annat hus och letade sig via en strömkabel in i det lilla huset, det slog ett jack i väggen som började pyra (ingen riktig brand).

En dag full av kaos men nu e de förberedelser som jag var tvungen att göra avklarade så nu e det bara att invänta morgondagen.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0