Storyn del 2

Söndagar består alltid av Lucas lek och plask vilket Fredrik numera sköter. Även denna söndagåker de. Fredrik är mera människa idag. Jag e inte riktigt människa då jag har väldigt ont imagen ingen frukost kan jag äta. När Fredrik och Lucas e på simskolan får Alma klara sig själv eftersom jagmår så dåligt orkar jag knappt rör mig ur sängen. Jag får dåligt sammvete att jaginte har mer koll på henne, tur att hon e så stor och klara allt själv.

Fredrik och Lucas kommer hem och barnen försvinner in till Farmor och Farfar för att leka. Fredrik går ut och startar upp lasblien som han gör varje söndag, och kör sedan en sväng. Jag börjar vid detta lagen få så ont imagen blandat med sammandragningar att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ringer till Fredrik som e på källarbacken och tittar på bilder från rånet.

Dax att komma hem säger ja. Ja han kommer parkerar lasbilen men va fan tog han vägen nu, riktigt jävla skit onthar jag kan inte ligga kan inte stå kan inte gö något. Pratar med förlossningen som säger att jaja du får la komma in men e inte jätte pigga på det efter som jag haft sådan diarre.

Ringer Fredrik inget svar, Ringer Fredrik inget svar. fan fan fan fan jävlar ont ont ont.
Ringer över till farmor och farfar. Alma svara och jag säger bara kan jag få prata med pappa.
Fredrik kommer, det ända jad säger är- det e dax att åka in NU Fredrik kommer i galloperande fart och vi åker in.

Får gå in i ett undersökning rum och blir väl om händertagen undersöks med ctg bebisen mår bra ganska starka och täta samandragningar e öppen ca 2cm.
gör ultraljud allt ok fostervattnen i e ok m.m sammandragningarna beror inte på att förlossningen startat. Men jag mår så dåligt att jag flera gånger nästan tuppar av plus att det gör jävligt ont imagen.

Prover tas massor av prover. Jag e livrädd för nålar och den barnmorskan som ska ta prover e gammal, nästan som min mormor hihihi. Kanske inte så gammal men hon darar så och det gör skit ont när hon sticker mig 3 gånger.
Detta visar att jag e enormt uttorkad har en infektion i kroppen, högt blodtryck äggvita m.m.

 Dropp sätts vilken den gammla barmorkan får dit, det sitter i ca en halvtimma innan nålen går sönder och droppet läcker ut iarmen så den svulnar och blir tjock som en ballong.
Läkarn kommer in och berättar att de tänker lägga in mig för observation och mer prover som ska tas under morgonen. Om det inte går ner kanske vi måste sätta igång förlossningen(jippi tänker jag då)
Fredrik åker hem till barnen medans jag får infektionsrummet på förlossningen.

 En riktig säng fick jag.
 Alla bebis saker står här ochväntar för att bli använda.

Sover jätte dåligt under natten. Vid ca 8 på morgonen tas nua prover, vilket vissar att jag fortfarande e väldigt uttorkad och ett nytt droppsätts, blodtrycket har blivit litte bättre även äggvitan. Och jag har inte alls så ont i magen som jag haft dagen innan. Jag äter lunch vid 12:30 efter det kommer läkaren igen och de har beslutat om att släppa hem mig om några timmar då de ser att bebisen mår bra och att mina värden blivit bättre, de berättar att de inte vill sätta igång mig då det lättare kan bli komplikationer och eftersom jag gått så långt är det snart dax ändå.

Så vid 17:00 kommer Fredrik och hämtar hem mig. Både skönt att komma hem till sig och barnen men en liten bebis hade inte vart fel, men som sagt det e kanske skönare att få när man mår riktigt bra och orkar, för föda barn när man e sjuk kanske inte e en höjdare.
 Jag och magen på väg hem igen.

Ni skulle sätt den minen jag fick av Alma när jag kom hem. Hon tittade på magen, hon tittade på mig och sedan vände hon sig bort. Hon ville nog att jagskulle komma hem med en liten bebis som hon kunnde få ta hand om.

Nu idag ska jag bara ta det lungt och dricka mycket och sova.
Skall även ha kontakt med min barnmorska så jag kan få en tid för att mäta blodtryck och äggvita, så inte de skenar iväg.

Bara för allt detta kanske jag kommer gå över tiden skulle inte förvåna mig ett dugg omså blir fallet.
vi får se än så länge är det 12 dagar kvar tills planerad förlossning.

Detta var vår knasiga och omtumlande helg

Ha det bra så länge så hörs vi senare

Kommentarer
Postat av: Maria

Bläh vad jobbigt det låter! Usch är inte det minsta avundsjuk. Jag som trodde att det äntligen hade kommit igång för dig.

Ja ja, kämpa på! Och som du skrev, det skulle ju bara fattas att du går över tiden nu också.

2009-02-24 @ 08:47:45
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Postat av: Mia

Hehe precis, skönt ska det bli. Läste om din helg, stackare hoppas att du blir bättre snart=) Jag vill bara att det ska starta snart =) Går hemma o bara längtar nu! =)

2009-02-24 @ 14:49:57
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0