När ska män börja tänka?

Idag har denna onsdag börjat på alla sätt utan det bästa. Alma vaknar o e hur grinig som helst, hon ska sova mer, ska intetapå sig kläder utan springer hela tiden och gömmer sig och stor tjuter över något som inte passar. När hon väl fått på sig kläderna och kommer ner till frukosten upptäcker vi att Fredrik varit och drukit upp nästan all mjölk.
Det blir panik igen  - varför måste alltid pappa ta all mjölk.
Ja kan ju inte direkt säga till barnen - jo han tänker bara på sig själv och vill ha sin o`boy på morgonen o skiter i om ni får eller inte.

Ne nu ska jag va snäll, men det e inte lätt att stå där på morgonen med två halv griniga ungar som vill ha både flingor och o`boy och upptäcka att Fredrik har tagit all mjölk. Vilken gång iordningen det är vet jag inte. Då kan la han som vuxen ta något annat tycker jag så att barnen får det som dom brukar och som dom äter + att jag ska slippa medla  till två griniga skrikiga barn att det finns ingen mjölk. Eftersom mina hormoner fortfarande e helgalna och att jag har så ont  får jag bita mig i tungan 100 gånger för att inte skrika på barnen att det e pappas fel.

Morgon kaouset slutade med att Alma pucklar på lucas i hallen när vi ska ta på oss ytterkläderna och åka till dagis. Allt gick bra men ledsna tårar på Lucas och Alma när jag sa till henne.

Nu är dom iallafall lämnade på dagis och jag får pusta ut lite grann innan jag ska till frissan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jisses, det låter verkligen inte som en bra start på dagen nej... Men nu kan det väl bara bli bättre då?



Hoppas du blir nöjd hos frissan! Du får visa bilder sen. Vem går du hos förresten?

2009-02-04 @ 11:26:59
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0