Krock

Jag e fortfarande lite skakig. På väg hem från Almas ridskola var vi nära på att krocka med ett rådjur. Jag har aldrig på de snart 9 åren jag haft körkort behövt panik bromsa så hårt. Hjälp säger jag bara, man blir så fruktansvärt rädd. Vilken reaktions förmåga man måste ha när man kör bil , man ska hinna upptäcka och hinna handla, Det går så fruktansvärt snabbt man måste ju få stopp på bilen innan det e försent.

Alma höll på att somna och vaknade till av att hon kastas fram i bältet, va gör du mamma säger hon.
Ja va gör jag undviker att köra på ett rådjur som springer ut mitt framför vår bil. - Dom får väl inte springa på vägen   - ne men man kan inte riktigt bestämma över dom.

Ne jag säger bara Kör försiktigt alla som e ute och kör bil, och kör aldrig trött onyckter eller när man är dålig på annat sätt. En olycka kan så lätt hända och man behöver värkligen va på sin vakt hela tiden.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0