Inte läge att gå ut och röja

Jag har en gravidbok hemma som jag låg och läste igår kväll, då hittade jag denna snut text som jag läste upp för Fredrik. Vad tror ni han tyckte??

En gravid kvinna får inte dricka vin, inte äta mögelost, sill och gravad lax. Hon kanske måste sova 14 timmar per dygn, och har ont i rygg, bröst, bäcken och fogar. Hon kanske blir sjukskriven och går hemma hela dagarna, utan att träffa folk. Det är lätt att förstå att den gravida kvinnan kan drabbas av tristess och deprisionskänslor. Då är det inte läge att själv gå ut och röja för att sen komma hem och berätta hur roligt man har haft. Mannens uppgift blir givetvis att lyssna och försöka hjälpa på alla sätt.Men oxå att hitta på roliga saker, att bry sig om sin kvinna, på hennes vilkor. Att visa att hin är den bästa i världen, trots hon säger att hon känner sig som en gammal ko.

Jag tycker att texten passar bra in på mig iallafall.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh hahaha! Klockrent! Det här måste jag visa för Jocke också :)

2009-02-12 @ 11:12:13
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0