Här kommer min story del 1

Som sagt det har varit 3-4 väldigt konstiga dagar i våra liv, så detta blir nog mitt längsta inlägg någonsin.
Barnen blevjust hämtade av farmor för att lämnas på dagis eftersom jag måste vila mig.

Jag säger bara detta innan jag börjarskriva. Ha översende med alla stavfel m.m. Jag har ju en lätt sväng av dyslexi så tyvärr ser jag inte själv när jag skriverfel, så ni får tat som de e.

´Helgen börjar som den alltid brukar göra med att fredrik e hemma ganska sent, barnen därimot hämtar jag tidigt på dagis. Eftersom det snöat mer passar vi påoch e ute och leker i snön.
  Lucas älskar traktorn som kommeroch skottar våra vägar här på området.

Vi skall äta en Fredags middag hos farmor för att göra henne lite sälskap, farfar är inne i stan på after work med sitt jobb.
Fredrik ringer och säger att han e på väg hem och strax ska va hemma. Klockan går och jag undrar vart han tagit vägen.

Gick ni in på gp och läste den lilla artikeln?

Fredrik ringer igen och säger "citat" - jag blir sen jag e på källarbacken och jag måste stanna här tills snuten kommer de har blivit rånade.

Alltså Statoil som numera är en time butik har under tiden Fredrik lämnat varor och sedan pratat med butiksägaren blivit rånad. När de stod och pratade kommer en maskerad man in och säger att de e ett rån Fredrik  vänder sig om och får en pistol mot sig. Det är bara Fredrik och butiksägaren inne i butiken så Fredrik blir ju vittne till allt. Ingen större skada skett rånan får enlite påse med pengar och flyr därifrån.

När Fredrik väl kommer hem har vi andra hunnit äta och man märker att han e ganska skärrad. i Vanliga fall e fredrik ganska trött på fredagar efter en lång tung arbets vecka, jag kan säga att nu e han fruktansvärt trött och somnar tidigt.

Lördagar ser ut som vanligt Alma sover hos farmor för att sedan åka och simma. Jag Fredrik och Lucas gick upp ganska tidigt och käkade frukost. Frdrik e lätt iriterad och går och lägger sig igen efter frukosten. Han har kommit in i en chock tror jag.

Denna lördagen ska Alma även gå på ett barnkalas.
 
Jag och faster malin som e på besök fixar och donar så att Alma kommer iväg. Målningen i ansiktet får hon på kalaset.
Sedan passar fasterMalin på att busa med Lucas så jag får lugn och ro.


Fredrik vaknar kl 13:00 Aldrig har han vart så deckad. Han blir väl till människa igen, men ältar flera gånger va som hänt. Ganska tyst så inte barnen ska höra.

Påkvällen bestämer vi oss för att åka in till stan och käka middag, jag måste ju vallas lite eftersom jag bara sitter hemma på veckodagarna. Resturangen heter La Vacca.
 Faster Malin och Alma på resurangen.
Efter resturang besöket åker vi hem och tittar på melodifestivalen äter godis och myser men Fredrik stupar i säng igen.

På Lördags natten börjar jag springa på toa och skita (ursäkta språket) springer nog en gång i timman.





Fortsättning följer strax

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0