Berättelse

här kommer lite uppdatering i vad som hänt.
Allt började som sagt lördagen den 7/3. Vi hadde hela dagen fullbokad, det var fotbolls match klippning för Lucas sedan tillbax till fotbollen och sedan skulle vi på släktkalas.

Jag mådde för en gångs skull väldigt bra och var positiv att vi hadde saker att göra.
Vi var på matchen, åkte och klippte Lucas

 Efter besöket hos frissan åkte vi tillbax till fotbolls planen, idag bjöd hemmalaget alla på soppa och Fredrik ville dit o prata med alla sina fotbolls kompisar och självklart ville jag och barnen följa med. Vi stannade länge och när klockan var runt 15:00 var vi tvungna att åka hem för att byta tillkalas kläder.

Nu går allt väldigt fel. istääelt för att gå den vanliga vägen, så blev jag väldigt lat och ska kliva över ett par rep, men självklart så fastnar jag med ena foten och flyger i marken.

Jag känner med en gång att handen är av, kommer upp påbenen in bi bilen och ser att handen e helt deformerad, sjukhuset tänker jag måste kolla Felix, Åker hem till Farmor och Farfar lämnar barnen och åker in till sjuhuset medans tårarna sprutar. Hur mår Felix? Blir lite lungnare då jag känner att han rör sig där inne.

Väl inne på sjukhuset blir jag direkt in rullad till gyn där de kollar att Felix mår bra, vilken lättnad.
Sedan rullar de in mig till ortopenen. Jag har haft tur akuten var smokfull.

Det konstarterar att handen e bryten och ligger fel, de ger bedövning och försöker att dra den rätt. JAG gipsas och får sedan röntga igen, beskedet blir inte bra, den kan behövas att opereras men de kan de inte göra när jag e gravid.

jag har haft ganska mycket sammandragningar under kvällen och Just som vi ska gå känns det som vattnet gick, men det var det inte blev inte blöt i allafall. vi bestämmer att vi åker och käkar o får se vad som händer. Efter vi har ätit åker vi hem. Vi är hemma runt 22:00 och går och lägger oss, barnen sover hos Farmor. Jag vaknar till av att det säger poff och att det blir lite blöt i sängen, säger till Fredrik att jag tror att vattnet gick han rusar upp tar på sig och kontrolerar sängen. Det e väldigt lite och lite gulaktigt så han säger att jag kissat ner mig. Jaha tänker jag tar på mig en binda och lägger mig i Almas säng. somnar till och vaknar lite senare av ett nytt poff, springer på toa nu kommer det vatten, blod och slem.

Ringer till förlossningen, efersom jag inte har några direkta värkar vill de att jag  väntare eller kommer in vid 9 på morgonen. Så fort jag avslutat samtalet börjar värkarna och kommer med ca 3 min mellanrum ringer igen och vi åker in. Klockan e nu 04:30.

Inne på förlossningen får jag sitta med ctg och det görsen undersökning öppen 8 cm, konstigt tycker jag har inte haft jätte ont. Barnmorskerna byter skift och en ny undersökning görs öppen 4cm, den tidigare barnmorskan har kännt fel. Fan va besviken man belv. Jag börjar nu få ruskigt ont.

  Här går jag och vankar med min onda arm.Ber om bedövning, som jag inte gjort de andra två gångerna. Får min bedövning efter en timma.
Allt går bra och ganska fort, bedövningen tar mycket där nere så jagkänner inte riktigt hur jag ska krysta men det e la bra för 0947 kommer en stor kille.

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj oj oj, det där kunde ha hänt mig när jag väntade Tindra då också ju. Jag blev också lat och klättrade över mitträcket på parkeringsplatsen. Vad kan det vara, 40-50 cm högt kanske. Ena benet ville inte följa med, så jag landade poff på marken som en klubbad säl. Var inte höggravid iofs, det var väl tur det.

Sen ramlade jag även i en backe, på bar asfalt bara för att jag råkade trampa på en liten sten... Märkligt gravidbeteende.



I alla fall, vilken go´liten gris ni har fått hem! Och vilka stolta storasyskon.

2009-03-14 @ 11:22:59
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken kille ni fått...

sååå söt... hoppas jag får träffa han snart!!!!!

Massvis me kramar till er alla..



Andreas hälsar!

2009-03-15 @ 02:07:06
URL: http://sorvas.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0