Måste allt va Perfekt?

Varför måste allt och alla va så perfekta?

Jag lyssnade på förra årets melodifestivalskiva förrut, där har FRONDA en låt som jag tror heter - Ingen mår så bra som jag.

Här kommer några rader ur den texten som jag funderade mycke på.

Jobba, städa, handla och koppla av och allt ska ske idag

Ursäkta hur ska denna tiden räcka, hur ska jag hinna med min vecka, för alla måste vara perfekta
.

MÅSTE ALLT VA PERFEKT????

samma sak tänkte jag på igår när jag såg pogrammet halv åtta hos mig - det e inte lätt för en vanlig svensson som mig att va med i det pogrammet allt ska va så perfekt och så avanserat.

Det e inte konstigt att samhället idag e helt jävla sönder stressat pga att allt ska va perfekt jämt.
Säger bara det att stackars barn som behöver växa upp i en så sönder stressad värld,.
Jag drar värkligen inte alla över en kam, men man kanske ska tänka på att man måste släppa vissa bitar för att det inte ska gå överstyr.

Kommentarer
Postat av: Mia

Nä än sålänge har den inte ploppat ut=) Hoppas att den kommer snart=)

2009-02-26 @ 22:23:13
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0