När man ser folk gå på motorvägen

Efter en trevlig förmiddag med en fika nere i Mölnlycke tillsammans med Maria och Elliot. Och senare också med ett mindre trevligt besök hos barnmorskan(efterkontrollen) var det dax att åka hem och hämta de stora barnen på dagis. Men som ni ser typ 16 gånger fastnade jag på motorvägen.

En buss hade börjat brinna och de blev total stopp i trafiken. Det kom 2-3 branbilar lika många poliser och 4 eller 5 ambulanser. Det var bara att ringa till dagis och säga att man blev sen pga en olyka på motorvägen.

Folk gick ur sina bilar började prata med varandra och även gå fram för att titta på vad som hänt. Flygbussen stog lite bakom mig och några personer kom gående med sina resväskor. Jag stog ca 1000 meter ifrån avfarten till flygplatsen.

Efter en stund fick bilarna vända och köra emot trafiken. För att komma därifrån.
Klockan 15:10 kom jag äntligen fram till dagis bara 1 timma och 10 minuter försent.



Jag höppas värkligen att ingen skadades allvarligt och jag e väldigt glad att inte vår familj fanns på den bussen.


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0