Med allt som måste göras

Det  är ingen semester eller dans på röda rosor att vara hemma o va mammaledig. Det e inte bara att sitta stilla i soffan o glo på tv eller vara ute på stan o fika. Även man gör det någon gång.

Det är massor av saker som skall göras.

Fredrik brukar gnälla lite på städningen ibland, men han e ju så jäkla pedant oxå,och jag hatar att städa.

Felix tar mycket tid, nu när han blir större så sover han inte lika mycket längre och kräver att jag bär honom, och pratar me honom! Det låter som jag inte brukar prata med mina barn. Det gör jag men när de e bebisar så kanske de e vakna i 15 min o somnar sedan om men Felix e nu vaken någon/några timmar åt gången och kräver att jag e där. (ja ni fattar kanske)  han vill också ofta ligga vid tutten o bara snutta.

De stora skall hämtas/lämnas på dagis, och när de inte e där skall de aktiveras på något sätt.

Det skall handlas, lagas lunch, middag. Städas, diskas, tvättas. Ja  o mycket mycket mer. Jag kommer inte på allt va man måste hinna med innan klockan slår tolv.

Detta e ju inte allt man ska ju hålla koll på allt oxå, läkartider, tandläkare, bvc,utvecklingssamtal,infomöte på skolan.
Man behöver ringa en massa myndigheter som kommunen, försäkringskassan m.m (på tal om fk dit skulle jag ringt ang föräldradagar) Snälla påmin mig i mon. Vi måste fixa pass oxå Alma behöver ett nytt och Felix ska få sitt första. Jag har ett dop att fixa och dona med oxå. ojojoj.

Ammnings glömsk- det e jag värkligen

Man hinner knappt med sig själv.

Man fejar och står i hela dagen för att försöka få ett familje liv när Fredrik kommer hem. Denna veckan har vi verkligen haft de men de kommer de veckor man bara önskade att man haft städhjälp, nanny m.m.

Jag skall värkligen inte klaga jag har tre syper duper fina barn ( jag alltid velat ha 3) en underbart go man som jobbar och sliter så att familjen har det bra.

Vad mer kan man önska sig?

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0