Tid

Jag önskar att jag hade mer tid si så där ett par timmar extra varje dygn. Men vem gör inte det?

Även jag "bara" är hemma känns det som man aldrig får gjort det man ska.
Handla, laga mat, hämta/lämna barnen, leka med barnen, umgås med sin man, tid till sig själv, göra iordning allt till Felix kommer. Listan kan bli väldigt lång och när jag väl ligger i sängen på kvällen kommer jag alltid på något som jag glömt av att göra.

Jag får snart göra ett schema att sätta upp på vägen där jag kan skriva upp vad som ska göras och bocka av det som e gjort. Skaffa hemhjälp kanske??? Jag förstår inte hur folk hinner med.

Jag har en kompis Caroline hon är mammaledig till två små söta barn, Hennes man jobbar vardagar och hon jobbar oftast varanan helg och ibland oxå vissa kvällar. Men varje gång vi är där så e det så pedantiskt rent och snyggt att man kan undra om det värkligen bor en barnfamilj i huset. Jag beundrar dig värkligen du gör ett fantastiskt bra jobb tjejen.

Som ni vet är inte städning min starka sida utan det är oftast Fredrik som städar, han e lite pedantisk av sig men det roliga e att han städar oftast bara på ytan, plockar undan och dammsuger, det behövs dammas toaletter och mycket annat, Han bryr sig inte heller om prydnader att det ska se mysigt ut, fast det gör la inga killar.

Nu skall jag iallafall ta tag i lite städning eftersom vi ska ha folk här på lördag så e det la dax för mig att börja städa idag - det tar ju bara 100 år när jag ska gö något nu förtia.


Ska på gravid vatten gympa i kväll.....

Kommentarer
Postat av: Lena

ha ha nej bryr sig inte killar om...

ex år torka u bestiklådorna i köklådorna och skura sopskåpet under diskbänken???



inte e de karlarna iallafall!!



Hoopas allt är bra med dig å felix å hela familjen... inte länge kvar nu.. spännande!!!!



Kram Kram

2009-01-23 @ 00:01:46
URL: http://sorvas.blogg.se/
Postat av: A

Äsch... Visst är det skönt också med lite stök?... : )

2009-01-23 @ 17:03:36
URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0