Min dotter

Har höga mål här i livet. Hon ska bli som Malin Baryard. Hon värkligen älskar hästar, hon rider två gånger i veckan och började rida när hon var tre.  Första gången hon red gillade hon det inte men så fort lektionen var över skulle hon bara rida, hon tjötade värkligen hål i huvudet på mig.
Och nu skulle hon nog lägga sig ner och dö om hon inte fick rida.
Ibland tänker man på om det är man själv som har "tvingat" henne till sporten eftersom jag är en häst tjej som red mycket när jag var yngre, men hon har testat på andra sporter som hon inte tyckt om så jag tror och nästan vet att det här med häst sporten är nåhot hon själv vill.

Idag skall vi iväg och hon skall rida dubbellektion eftersom hon vart sjuk och missat en gång.
Hon e lite i extas här hemma, nu i vår skall de öva på vissa saker för att få ta sitt första häst märke. När man tagit ett visst antal eller färg på märke(kommer inte riktigt ihåg) får man börja tävla.

Det e kul att barnen har mål i livet kanske lite tidigt som 5,5 åring men är det något hon vill just nu ska hin få det. (ja våra barn e enormt bortskämda) vill hon bli något annat senare i livet skall jag självklart stötta henne till 100%.

På tal om bortskämda - våra barn e enormt bortskämda - inte för att de får allt det dom pekar på men de får mycket saker men ännu mera tid med oss. Vilket jag prioriterar väldigt högt. Jag vill inte att mina barn ska tillbringa större delen av dagen på dagis än hemma, som jag ser att många barn gör. Jag tycker om att umgås med mina barn på olika sätt.
Ibland har en förälder inget val och måste ha barnen på dagis länge för att klara sig ekonomiskt och då är det bra att det finns. Men jag har sätt många fall där föräldrar har barnen på dagis för att kunna göra allt möjligt annat.

Ne mina barn ska vara med sina föräldrar så mycket som möjligt. Sedan går de på dagis ett par timmar iveckan för att få en annan stimulans än vad de får hemma. Jag tycker det är bra att kombinera, det får inte bli för mycket åt något håll.

Vi hörs senare - för nu ska ridkläderna fram

kramizar Linda

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0