60 dagar kvar

Ja ha då är det bara 60 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag väntar med både lättnad och förskräkelse. Lättad av att snart slippa att vara gravid och den otroliga på frestning det vart denna gången, men även med förskräkelse eftersom man vet inte när det kommer att starta hur det kommer att gå, och vetskapen om att det gör så förbannat jävvvla ont. Jag e en super mesig tjej som e så fruktansvärt rädd för sjukhus, sprutor m.m.

När jag födde Alma och Lucas för snart 5,5 och 3,5 årsedan använda jag bara lustgasen vilket jag igentligen inte heller kunnde eftersom mitt i värken fick jag andstop, de fick hela tiden säga till mig att andas, de e ju inte så lätt när det gör så ont. Jag var nog den patient som skrek mest och högst av alla.

Att Lucas sedan hade så brottom(kan inte stava - men det har la in märkt vid det här laget) att han var på väg att komma innan barnmorskan befan sig i rummet gör att jag blir ännu mer nervös, Jag vill inte ha en bebis i bilen på väg till sjukhuset.

På ett sätt e det tur att man inte kan planera så mycket i förväg, jag har ju ändå två barn sedan innan så lite van e jag kanske.

Det kommer givetvis att gå bra. - eller va tror ni?

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0