Oj oj oj

Sicken dag. Jag har vart rena bitchen, Jag har vart gnällig som fan och blivit riktigt arg en gång. Inte alls en bra eftermiddag.

Och här sitter jag nu med en filt kring axlarna med riktig huvudvärk, och igentligen borde jag redan vara i säng. Men som sagt när barnen har somnat runt 19:30 och Fredrik lägger sig runt 21:00(ja han lägger sig så tidigt för han går upp 3:45 varje morgon)
så e det min tid, min tid att blogga, läsa/svara på mail, jobba fram mitt massage kompendie, bokföra i mitt företag och Fredriks. Jag har en del att göra varje kväll innan jag stupar i säng.

Idag har jag för övrigt varit med Alma på ridskolan och jag måste faktiskt berömma och skryta lite om min dotter, hon är trots allt bara 6 år och 5månader och red idag på en c ponny.(140-150cm hög) De har samma häst 3 gånger och idag var det 3dje gången de andra två gångerna har gått jättebra trots att hon var lite skeptisk när hon fick han första gången.

När vi står där i spiltan säger hon att han inte var så svår att rida trots att hon inte ville ha honom till en början.
Idag fick hon en helt annan uppfattning vill jag lova er. Det tog inte lång stund innan han och en annan häst började skivas(den andra hästen har inte vart med de andra gångerna) o det var inte lite skiv, det blev galopp, skuttande hit och dit m.m. Jag som inte brukar vara rädd blev faktiskt skraj.

Min lilla lätta tjej satt som fast klistrad i den sadeln, hon var så duktig, fast sista rycket hästen gjorde såg jag att det kom några tårar rullande ner på hennes kind, mammas lilla älskling. Ridläraren får all kredit för att hon e så duktig, hon tog tag i situationen och hjälpte Alma så när hon ridit färdigt lektionen var hon stolt som en tupp att hon klarat av den busiga och bråkiga hästen utan att ramla av.

Ne dax att fortsätta med Mitt
så höres vi av


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0