Familje dag

Idag har vi haft en riktig härlig familje dag. Alma och Lucas var lediga från skola och dagis och Fredrik var ledig från jobbet. Vi åkte allesammans till åby badhuset och badade. Barnen ÄLSKAR att bada, alla tre är som små fiskar i vattnet.

Alma simmar (utan puffar) 200 meter utan problem. 

Lucas har börjat i simskolan och Idag fick han visa de andra barnen hur man gör pilen. Kanske ska han flytta till en bättre grupp, vi får se nästa vecka hur de gör. 

Ja han e en mästare på att "simma" vi valde att sätta han i simskola redan nu pga att han älskar vatten så mycket att vi fått "rädda" han ett par gr då han slängt sig i utan puffar, därför tycker vi det är viktigt att han lär sig simma ordentlig tidigt.

Efterbadet passade vi på att käka lite kina mat tillsammans det blev också en stooorhandling på 2200kr.

När vi väl kom hem var det dax för Fredrik och Lucas att åka till frisören och jag att göra mig iordning för jobbet, Farfar fick rycka in och passa Alma och Felix i 20 min innan Fredrik skulle komma hem igen. Det e så skönt att vi har den så här nära.

Måste berätta en helt annan sak. På väg till jobbet har vi en väg med viltstängsel. När jag kommer körande så ser jag på min högra sida, på just detta ställe är det som en hage,3 brunsvarta saker stående där är det får tänker jag eller kanske kossor(på sommaren brukar de gå kossor där) men när jag kommer närmare så ser jag att det är älgar. Det e så mycket snö att halva deras gigantiska ben är täckta av snö.

Vi har med andra ord här i Göteborg mycket snö alldeles för mycket snö.

 

Ne go natt på er.


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0