Snälla hjälp mig

Jag orkar inte längre. Felix har idag varit på sin 6 månaders kontroll och han har knapt gått upp eller växt på längden. Vi diskuterade ammning m.m. Jag har länge försökt sluta amma men han blir helt galen, men nu fick vi bastning och han får inte ammas längre bara för att han snuttar hela nätterna och blir grundmätt och äter knappt på dagen. Vilket gör att han inte går upp i vikt. En ond cirkel med andra ord.

nu vid lägg dax gav Fredrik han gröt vi la han m.m.m.m.m.m. 2 timmar av skrik och panik och tillslut fick han tutten i allafall jag orkade inte längre helt enkelt.

Han tar inte flaska och inte napp - han blir helt galen då.

hjälp vad ska jag göra jag orkar inte snutte tutta honom hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du skaffat Tommee Tippee flaskan? Den är ju precis som ett bröst i formen och gjord för de barn som ammas och äter flaska samtidigt.



Ville du följa med till ÖF på torsdag?

2009-09-08 @ 23:05:53
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Tycker inte att ni ska oroa er, i Sverige rekommenderas faktiskt helamning i 6-mån (även fast bvc säger att man ska börja vid 4-mån) och sedan smakportioner. Och det tar ju tid för de små att lära sig äta riktig mat. En del tar extra lång tid på sig. De kommer ikapp med vikt och sånt där de kommer igång att äta. Jag menar att man (bvc) inte kan förvänta sig att barnen helt plötsligt ska sluta amma och bara äta riktig mat. Oscar har inte heller gått upp så mycket de sista två månaderna men så länge han är pigg och glad och ser frisk och sund ut så tror jag inte att det gör nåt. Kram!

2009-09-08 @ 23:07:26
URL: http://glantan.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0