090909

Ja så här ser dagens datum ut.

Idag ska jag  iväg för att noppra mina ögonbryn, det är något jag inte kan själv. I eftermiddag ska jag jobba en stund.

Idag blir åter en kamp med att få Felix att sluta snutta på tutten.
O ja jag vet att det e bra att amma och att alla barn växer olika m.m.

Men denna ammning har bara vart jobbig och nu när han har dippat så på sin viktkurva så får det vara någ med velandet tycker jag.

När jag säger att ammningen har vart jobbig, det hela började ju som sagt med att jag ramlade och bröthandleden 13 timmar innan Felix föddes, jag kunde inte själv lägga honom till bröstet. När Felix var en vecka opererades jag och då när jag vaknade upp ville jag inte amma eftersom 6 veckor lång rehab då jag inte fick lyfte eller något med handen. Alla envisades att amma ska man göra och jag har ammat.

Felix fick bara ett bröst eftersom det var det enda jag själv kunde ge och sedan när han erbjöds det andra på kvällen när Fredrik kom hem och kunde hjälpa mig att lägga till så ville han inte ta det andra. Vilket då har blivit så att jag bara kunnat amma på ett bröst.

Jag har haft tre "lättare" mjölkstockningar och bröstet har svulnat upp ser helt galet ut att ha ett skita stort bröst och ett pyttelitet.

Felix har ammat/snuttat så otroligt mycket hela nätterna så jag knappt fått sova alls, han slog rekord en natt då snutt/ammade han 10 gånger och jag fick på den natten sova 2 timmar. Även natten till idag så har han hållt på ca 5 gånger.

NE SÅ NU HAR JAG FÅTT NOG. Hade jag fått bestämma så hade jag slutat med en gång och inte haft de här problemen nu. För under operationen tog han flaska och även efter det när jag fick hjälp med honom.

O han kan suga på flaskan för det gör han när han dricker vatten men så fort det blir en riktig napp eller en flaska med välling så skriks det i högan sky.


Tänk att en sån här liten kille kan få sina föäldrar helt utmattade en kväll som igår då han skrek i 2timmar.

Ne slut tjötat nu ska jag snart åka i väg. Vi får helt enkelt göra ett nytt försök ikväll. Vilket jag vet går bättre för när jag inte är hemma nöjer han sig med att Fredrik inte kan ge någon tutte.

Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Jag menade inget negativt det jag skrev igår :) Det låter som att det blir bäst för dig att sluta amma om det varit så jobbigt! Det jag menade var att bvc kan skrämma upp många föräldrar med att bebisarna inte går upp tillräckligt i vikt. Och om det är meningen att man ska helamma till 6mån hur ska man då kunna begära att de från ena dan till den andra ska äta stora portioner mat. Det tar ju tid. Hoppas att det går bra om pappa matar! Kram :)

2009-09-09 @ 10:25:50
URL: http://glantan.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0