Vilken helg

Vilken underbar helg jag har haft.

I Fredags var jag ute på after work med två av mina arbetskompisar(dom jag arbetar med när jag inte är mammaledig) Vi var på lite olika ställen men hamnade till slut på casiont. Vi satsade en 20 var och van ca 150kr var tillslut, mycket inponerad av att jag "bara" gjorde av med 300kr på en hel kväll. Jag hade mycket trevligt och hoppas att det snart blir en till kväll. Det e skönt att få komma utoch träffa lite vänner.

Lördagen skulle erbjuda ett besök till Ullared med ett par kompisar men när Fredrik skulle jobba var jag tvungen att dra mig ur. Hoppas det kommer fler gånger.
Istället fick jag ta Alma till simskolan och även jag och Lucas fick passa på att bada lite, väldigt mysigt.
På eftermiddagen var Jag med Alma på ridskolan och Även Lucas ville hänga med och titta på hästarna, en hel dag med de stora barnen vilket var mycket upp skattat.

På kvällen gick Lucas över till farmor och farfar för att han hade frågat om han fick lov att sova över där.

Och va har vi då haft för oss idag? Jo eftersom  Lucas sov hos farmor/farfar har han idag har fått en riktig bort skämmar dag hos Farmor och Farfar där han har fått göra sådant han tycker e skit kul, snickra såga m.m. Felix och Fredrik har väl bara latat sig.
Men jag och Alma har tillsammans med en kompis och hennes mamma varit och ridit på Islands hästar.

Vi har haft otroligt tur med vädret, fram till bara någon timma innan vi skulle åka stog regnet som spön i backen,. Ja ja bara att ta på sig bra kläder men det kom två små regn skurar under tiden vi red och dom kändes knappt eftersom vi just då var inne i skogen.

Men ojojoj det känns i kroppen. Vi har ju tots allt sutit i sadeln i 2,5 timma. Jätte skoj har vi haft mycket galopp och tölt. Alma var riktigt duktig faktiskt, detta är ju hennes 3 gång hon galopperar och hon har la som mest galopperat ca 10 steg innan, och nu var det långa sträckor i full galopp. Detta är klart en sak som hon och jag ska göra om.


Denna bild ärtagen 1/7 2008 på Almas ena ridskola.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0