Inte bara kosmetiska ......

Mitt lilla "blåmärke".......
Idag har jag varit hoss läkaren och kollat upp mitt lilla spruckna åderbråck. Och jag kommer att få flyga med ett par restriktioner, stödstrumpor, 2 liter vatten, + uppe och gå varje 20 minuter. Hade vi åkt längre än till Teneriffa hade jag inte fått åka. Jag e så glad att jag får åka. Yippie.

Men det handlar inte bara om kosmetiska själ.

Visst jag mår pyton jag vill inte ha en massa åderbråck, blå märken på benen, den e fruktansvärt pinsamt att ha det så när man "bara" är 28 år gammal, hade jag varit 68 el 78 så hade det vart naturligt men det e det bara inte nu. Men läkaren förståd va jag pratade om och hon förstod hur jag känner m.m.

Hon förklarade också att med spruckna åderbråck ökar risken för bensår, blodpropp m.m när man blir gammal, jag kommer få tid till ultraljuds undersökning+ tid hos en kärlkirurg, vilket känns jätte skönt.
Så kanske kanske hjälper de mig med mina fula kassa ben så jag kan känna mig bättre till mods också.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0