Dagen som varit

Idag så lovade jag barnen att åka till bushuset, sagt och gjort vi åkte ner till Göteborg. Först sprang vi in på ica maxi och handlade lite "kontors" saker som jag ska ha till jobbet sedan åkte vi bort till bushuset.
Eftersom de kör på sommartider så hade de inte öppnat, klockan var exakt 10 när vi kom (deras ord öppet tid) men eftersom det är sommar öppnade dom inte förren 11.

Jag sa till barnen att då får vi åka en sväng på stan, Min  telefon ringde och det var en kompis (carro)  hon frågade om vi ville komma och leka. Barnen fick då bestämma om de ville vänta tills bushuset öppnade eller om de ville åka och leka med Selma och Doris. De valde att åka och leka med Selma och Doris.

Så där var vi ett par timmar under dagen. Jättekul att ses. Alla barnen leker så fint tillsammans, lite bus hittar dom på ibland, tex att dra upp morötterna som knapt hunnit växa något. Ajabaja.

När vi kom hem var klockan 15:00, och det var dax att ta hand om ännu mer tvätt och sedan börja med maten.
 Idag testade jag en ny maträtt. Kina korv. Helt ok faktiskt.

Efter mat och disk tog hela familjen en promenad, vi hyrde en film som vi tittade på, sedan dags att lägga barnen. När en av tre somnat passade jag på att gå en lång promenad. Det är vassa tjejer som tävlar. Eftersom jag inte kan komma ut och gå med tre barn under dagen då Fredrik jobbar så får jag gå på eftermiddagen kvällen så blir det kanske svårt att få ihop så mycket. Snart får ni se vad jag hamna på. Jag har sprungit runt extra mycket här hemma för att få ihop steg. (lite tur att jag har ett litet försprång på två av er i allafall)

I morgon kommer grannens barn hit och leker en stund, Fredrik skulle försöka vara hemma tidigt så att vi kan hitta på något. Får se vad det blir för skoj. Några förslag???

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0