Aj Aj mitt

Jag har så ont i mitt öga. För snart 2 år sedan opererade jag mitt högra öga för grå starr, (ja grå starr är det som man kan få när man blir äldre) Man kan också ha/få grå starr av en medfödd variant. Men man kan också få det pga en skada på ögat, vilket jag har fått.

Jag upptäkte detta sommaren 2007, då jag hade en period när jag inte mådde så bra, jag var konstant yr svimmade ofta,och  mådde jävligt kasst. Jag såg också suddigt på ena ögat. Alla möjligta utredningar satte igång men inget Fel hittades Det "enda dom kunde se var att jag hade ett grått dis i ögat. Vilket var den gråa starren.

Mådde fortfarande kasst, men detta berode inte på ögat sa alla läkare. Det  Gick några veckor då fick ett tips av en vän att jag skulle börja dricka Aloe Vera och det gjorde jag och vips kände jag mig väldigt pigg och glad.

Tillbax till ögat, jag fick komma till ögon på Möldals sjukhus, där det fastställdes att jag hade grå starr och att det är pga av slag jag fått det( ett brännbollsrack när jag gick i trean och en sten jag fick kastad i ögat när jag var 15år) En operation måste göras. Så jag opererades i September 2007. Alla som känner mig vet hur piss rädd jag är för allt som heter sjukhus och sprutor. Nu har Jag har varit på operation 3 gånger, försata gången den riktiga operationen på ögat, andra gången för att ta dom stygn som satt i ögat och tredje gången min brutna hand.

Varje gång jag har blivit opererad har jag storbölat pga av alla nålar som ska stickas på mig.

Operationen gick bra och jag ser bättre på ögat idag, änn jag gjorde innan operation, det ända som är med ett opererat gråstarr öga är att man "bara" ser på långt avstånd, du kan altså inte läsa med detta öga.(jag vet inte hur det funkar för dom som opererat båda)

Allt har varit jätte bra med mitt öga fram tills idag då det har gjort ont, jag har sett suddigt, det svider m.m. Jag e livrädd att det ska vara något fel som gör att jag måste in till sjukhuset å kolla, bara att sitta i den dära stolen med pannan och hakan o titta: Ja ni som har testat synen nån gång vet va jag pratar om. Detta får mig att må pyton.

Jag hoppas det går över i helgen annars måste jag ringa på måndag.




Så här ser min hand ut idag.

Kommentarer
Postat av: Tessa

mina steg idag: 29 709

2009-07-24 @ 23:04:51
URL: http://tessa84.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0