zzzzzzzz - medicin?

Jag tror jag håller på att bli tokig Fredrik snarkar något så kopiöst mycket så jag kan inte somna, Jag får banka och putta på han hela tiden så han slutar, han snarkar inte alls lika mycket om han ligger på sidan. När jag väl har somnat störs jag inte lika mycket. Jag funderar allvarligt på att skaffa någon slags snark medicin.

Annars har vi sovit jätte bra i natt allihop; utan massa gnäll och bytanden av sängar m.m.
Det är nämligen så att våra barn alltid har fått sova i våran säng men nu när de e så stora och jag e höggravid känns inte detta så skönt längre. Vi har gjort 10`000 olika försök med att lägga dom i sina egna sängar men Lucas vaknar och kommer till oss Alma vaknar och skriker så jag får gå in och lägga mig i hennes säng. Vi har även låtit dom somna i vår säng och sedan burit över dem men även då har de vaknat och skrikit efter oss.

Måste bara säga att de fått sova jämte oss för att jag har ett väldigt stort sömn behov och skulle jag få sova när de var bebisar var ända sättet att de sov jämte oss annars vaknade de hela tiden och jag fick springa.

Nu när Alma har varit sjuk har vi tagit bäddmadrassen och lagt på golvet nedanför vår säng, och där har hon nu sovit en helnatt utan att äns säga pip i sömnen: Lucas har sovit i vår säng även han utan att vakna. Det är precis som de behöver känna att vi finns i närheten på något sätt. Funderar på att flytta in en säng till vårt sovrum så att vi får sova, jag orkar inte springa på nätterna jag e inte direkt rörlig numera. Fredrik går ju upp vid 04:00 så han e inte till så stor hjälp på nätterna, han sover som en  stock från det han lägger huvudet på kudden tills klockan ringer.



Vi har nu köpt en vagga till Felix som han ska få sova i för att kanske slippa ha även honom jämte oss.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad är det med alla killar som har gravida flickvänner/fruar?! Det verkar som om alla har börjat snarka!

Jag höll på att bli ett psykfall på Jocke häromveckan. Nu tar han snarkspray varje kväll när han lägger sig, och det hjälper faktiskt. Han kan fortfarande andas väldigt tungt, på gränsen till snarkning, men det får man väl stå ut med.

2009-01-20 @ 11:38:04
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0