Vad gör jag för Miljön

Gått med i en utmaning kolla i lämken till mammabecka.

De tre bästa sakerna
# använder oftast bara tygpåsar när jag handlar.
# Källsorterar
# försöker köpa ekologiskt

De tre sämsta
# Konsumerar onödigt mycket/köper för mycket onödiga prylar.
# Använder alltid bilen - bor på landet långt ifrån allt.
# ?

3 saker jag vill bli bättre på
# Köpa mer ekologiskt
# sluta köpa onödiga saker
# Gå till dagis med barnen - tar ju bara 10min.

Lägger till detta
Vad gör du för att hjälpa andra?

Jag gör
# Är fadder i plan
# Köpte mina julkort som stödjer bris
# Ger ofta min pant till rädda barnen - finns en knapp på pant maskinen som du kan trycka på
# Rundar upp i affärer som stödejer olika ändamål.


Kommentarer
Postat av: mammabecka

Skitbra :D Fortsätt så!!



kram på dig!

2009-01-02 @ 20:35:15
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0