Min 28 årsdag

 Idag 09:05 för hela 28år sedan kom lilla jag till världen. Nu e det bara 2 år kvar till 30, börjar få ålderskris redan.

Idag vaknade hela familjen tidigt redan 06:00, kanske för att alla sov i vår dubbelsäng. vi satte på barnpogramen till barnen så att vi kunde slumra vidare. Det är både för och nackdelar med att ha tv i sovrummet. Klockan 08:00 gick vi iallafall upp och gjorde frukost. Sedan satte jag mig i soffan med Alma för att fortsätta titta på tv.
Fredrik va ute och hämtade tidningen, han kommer in och rent av slänger tidningen i mitt knä och i tidningen har han lagt min present. Ett presentkort på MAKE Up STORE, och presentkort på kläder. Jag har nästan bara nästan tjötat på han att jag önskar mig ett sådant presentkort på Make up store.
Jag behöver värkligen köpa nytt smink, det e en evighet sedan jag bytte ut sminket och de håller inte i en evighet.

Efresom jag och Alma varit magsjuka ställde jag in kallaset (firar iförsig bara med närmaste familjen) Tänkte jag att det här blir en lugn dag i mina mysbyxer, lite film med barnen m.m. Men Barnen sprang över till Farmor och Farfar och sedan ringer de och säger att vi kan komma över på fika. Av Mina svärföräldrar får jag en jätte snygg vinöppnare (har gjort sönder min gamla och får alltid låna deras när vi fått gäster) och pengar-

Vi fikar och har trevligt en bra stund sedan går vi hem igen. Vi vilar lite middag och telefonen ringer som vanligt stup i kvarten när man fyller år.

Till min stora förvåning säger Fredrik till mig att vi ska gö oss i ordning så vi kan åka ut och käka middag, det blev inte kvartets krogen i Bollebygd utan vi åkte upp till Borås och åt på en Grekisk resturang som heter oliven. Jätte god mat  har dom där och till väldigt bra priser. Fredrik åt någon kött bit med potatisgratäng och jag åt kycklingspätt med klyft potatis och tatziki, Barnen åt varsitt kycklingspätt dom oxå, + 6 st drickor för "bara" 635 kr. Helt ok tycker jag.

När vi sitter på resturangen blir Alma lite slö och vill åka hem, jag blir rädd att hon skulle få ett återfall av magsjukan, men hon va helt enkelt jätte trött och somnade i bilen. Det e inte konstigt att man e trött ett par dar efter man vart magsjuk.

När vi kommit hem tar vi det lungt med mys framför tvn. Sedan får jag en sån här bo byggar instinkt som man kan få när man e gravid och börjar rensa mina garderober - slänger en massa kläder som jag inte kunnat ha på länge så nu e det riktigt tomt där. Ska bara vänta med att köpa nytt tills bebisen kommit och jag gått ner det som jag gått upp. Jag tvingar även Fredrik att ta och rensa hans garderob och det vlir exakt lika mycket som slängs där. Tänk va mycket skit man samlar på sig.

Nu ligger alla utom jag och sover i sängen. Jag tror att det e dax för mig att sova oxå ska i våg till mvc i morgon för att se att allt e ok med Felix.

Natti natt 

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0