Jag har räddat

Jag var uppe i Bollebygd för att köpa havandeskapsolja och förberedelseolja. När jag kommer ut från hälsokost affären ser jag att det kommer en stor bussliknande bil och på andra sidan vägen ser jag en mamma med två barn, mamman vänder sig mot det stora barnet och pratar. Det lilla barnet får nu för sig att hon ska gå över vägen.

Barn, bil ajaja  jag börjar viffta med armarna och tar några snabba steg ut i vägen och får med mig den lilla flickan- oj vilken chok(hur de nu stavas) mamman får tackar gråter m.m. Ja man ser bara va fort ett litet barn får för sig att göra något annat än att vänta några sekunder på att mamma och storebror ska prata färdigt.

Allt gick ju bra med flickan - tur.
Nu kan man man säga att jag har skit ont i fogarna det e ju inte så att jag klarar av att springa just nu. Men va gör man, Jag har hellre ont i fogarna non dag än att låta ett litet barn fara illa.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0