Förlossningsjournal

Idag är det 47 dagar kvar tills beräknad förlossning. Igår kväll/natt satt jag och läste igenom mina gamla förlossnings journaler.

Almas förlossning var den som var värst, värkarna började redan klockan 9 två dar innan, Jag och Fredrik blir inskrivna klockan 05:20 den 23/10 - 03 jag är då öppen ca 2 cm men jag får brickanyl som får värkarna att stanna av lite eftersom jag e så fruktansvärt trött och inte fått sova på två dygn, jag måste ladda batterierna tycker de. Får ett rum och somnar ganska fort: Fredrik somnar sittandes på två stolar. Vaknar efter ca två timmar, det görs en undersökning igen för att få se om det hänt något eller om jag måste åka hem. Jag hade öppnat mig lite till, Det blir en bebis idag säger barnmorskan till mig. Att jag ska befinna mig  19h på förlossningen va inget jag direkt ville, Men 19 h på förlossningen och med krystvärkar i 43 min var vår världens sötaste Alma ute. Bedövning? Nej tack jag e skita rädd för sprutor, det fick räcka med lustgas.

Lucas gick mycket smidigare värkarna började klockan 01:00 på natten först ganska små och inte så smärtsamma. Gick hemma och vankade. Klockan 14:30 skrevs vi in på förlossningen. Värkarna stannade av och vi blev utskickade på en promenad för att se om de ville komma igång. Det gjorde de nästan så fort vi lämnat sjukhuset, efter en timma va vi tillbax på förlossningen. När jag satt med ctgn blev jag kissenödig, men det var vattnet som gick. Barnmorskan säger att vi har inget ledigt förlossnings rum - va inget ledigt rum. Jo ett rum för specella förlossningar, de fick jag. Det var många bebisar som föddes denna dag, barnmorskerna hade mycket att göra. Han var på väg ut innan barnmorskan var inne i rummet. Fredrik fick trycka på klockan ett par gånger och springa ut i koridoren. När de kom in i rummet hade jag hela lucas huvud i min hand. Vi var inne på förlossningen i 5 timmar och krystvärkar i 26 min.

Jag börjar bli lite skraj innför denna förlossning, det sägs att det går fortare för varje barn. Sedan hörde jag en skräckis för ett tag sedan.
Det var ett par som väntade sitt tredje - hon gick över någon dag och sedan startade det bara med lite molnvärk. Det gick så fort allt i hop att dom aldrig hann åka in, bebisen kom i hallen innan ambulansen hann komma.

Mina Barn har dessutom kommit lite tidigare så det kanske inte är 47 dagar kvar, Jag gillar att förbereda och ha allt klart. Jag ska nog börja bädda vaggan, packa väskan, bygga och göra i ordning skötbordet m.m.

Jag väntar och längtar..........
Det är trots allt mindre än 6 veckor kvar tills jag får hålla i ett nytt litet liv tänk........

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej=), jodå det går fint, bebisen har varit väldigt lung nu i 3 dagar. Men har ju känt den på kvällarna. Hur går det själv? Ibland kan jag känna mig väldigt nervös inför förlossningen men oftast tänker jag inte så negativt på det. =) Känner du dig rädd inför förlossningen // Kram Mia

2009-01-19 @ 14:32:00
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0