Jävla skit

Jävla skit hand va du ska värka och göra ont och inte kan du röra på dig heller hur mycket jag än vill att du ska. Jag tränar och tränar och visst har det blivit lite bättre men det e så långt i från bra som man nästan kan komma. I går ringde jag till ortopeden för att fråga vad jag gör nu eftersom min sjukskrivning går ut imorgon. De frågade vad jag jobbade med när jag inte va hemma med bebisen, hur det känns idag m.m. Jag försöker hela tiden ställa frågor om hur rörlig och hur stark den kommer att bli och om jag kan göra allt som jag e van att göra. Får då ett svar "MED DEN FULA FRAKTUR SOM DU FICK FÅR DU VARA GLAD OM DU ÖVERHUVUDTAGET FÅR EN RÖRLIGHET OCH STYRKA I HANDEN IGEN. Ja ha men läkare va har ni fått er legitimation? VARFÖR SÄGER ALLA OLIKA? Tänk om jag alltid kommer att ha så här ont va så här stel, inte kunna lyfta ett dricksglas med den handen osv. Hur kommer det att funka på jobbet där man ska lyfta bära barn, byta en massa blöjor m.m ca 8 timmar varje dag. Hur ska jag kunna ta hand om mina egna barn. Som det e just nu kan jag ta hand om Felix en halv dag men sedan gör det så jävla ont resten av kväll och natt. Ska nog ringa och be igen att läkarn som opererade mig ringer mig så man kan ställa lite frågor så kanske man kan få ett bättre svar. Annars har jag haft en toppen dag. I morgon blir det barnvagnspromenad med ett par andra mammor i närheten så godnatt på er.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

RSS 2.0